Przejdź do treści

Publikacje

M. Łuszczuk, M. Szkarłat, The International Arctic Science Committee (IASC) in the Changing Arctic. Between International Scientific Cooperation and Science Diplomacy, [In:] Non-state Actors in the Arctic Region, Nikolas Sellheim and Dwayne Ryan Menezes (eds.), Springer Polar Sciences 2022.
M. Szkarłat, Dyplomacja naukowa Unii Europejskiej w czasie pandemii COVID-19, „Przegląd Europejski” 2022, Vol. 2022, Nr 2, DOI: 10.31338/1641-2478pe.2.22.1.
M. Szkarłat, P.-B. Ruffini, A. Umińska-Woroniecka, Science diplomacy of selected European states – the case of the United Kingdom France and Hungary, IEŚ Policy Papers, Lublin 2022.
M. Szkarłat, Dyplomacja naukowa jako kategoria dyplomacji wpływu – przypadek Francji, “Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej” 20 (2022), z. 4, s. 313-345, DOI: https://doi.org/10.36874/RIESW.2022.4.13.
D. Szacawa, Komisja Helsińska (HELCOM): regionalny system zarządzania ochroną środowiska Morza Bałtyckiego, Lublin 2022.
D. Szacawa, Evolution of the Council of the Baltic Sea States: three decades of regional cooperation in the Baltic Sea Region (1991-2021), Lublin 2021.
A. Cwynar, B. Świecka, K. Filipek, & R. Porzak, (2022). Consumers’ knowledge of cashless payments: Development, validation, and usability of a measurement scale. Journal of Consumer Affairs, 56(2), 640-665.
K. Filipek, (2022). Dzielenie się za darmo i dla zysku: przypadek użytkowników mediów społecznościowych w Polsce. Przegląd Socjologiczny, 71(3), 167-189.
K. Filipek, (2020). The meanings of sharing: On Facebook sharing strategies among Polish migrants in Germany and the UK. Communications, 45(2), 176-197.
K. Filipek, (2019). The Impact of Social Capital on Political Participation of Social Media Users in Poland. Studia Socjologiczne, 233(2), 155-177.
D. Batorski, M. Bojanowski, & K. Filipek, (2015). Getting a job: Resources and individual’s chances on the warsaw labour market. Polish Sociological Review, 192(4), 475-492.
K. Musiał (2023), Internationalization as myth, ceremony and doxa in higher education. The case of the Nordic countries between centre and periphery.Nordic Journal of Studies in Educational Policy.